Smart Nutrition Project

Home / / / / Smart Nutrition Project

Ingrediënten (1 persoon)

  1. Ontbijt ( 1x Rainshake)

  2. Fruit

  3. Lunch

  4. Snack

  5. Avondeten

  6. Meer info?

Geschikt voor gewichtsbehoud en seizoendiëters

Het Smart Nutrition Project is GEEN vervanging van The Rain Diet. Het is een zeer eenvoudig voedingsplan voor mensen die een echt dieet (nog) niet aankunnen. Of voor mensen die na The Rain Diet (of een ander dieet) beter hun gewicht willen behouden. Het Smart Nutrition Project is een haalbaar en betaalbaar voedingsplan, ideaal voor iedereen om een weekje per jaar dit programma te volgen met als doel jezelf beter voelen.

1. Ontbijt ( 1x Rainshake)

Het ontbijt tijdens het Smart Nutrition Project bestaat uit een RainShake naar keuze met een schepje Wonder Powder. Hierbij hoort een tablet Daily Boost. Eiwitten (RainShakes) bouwen de huid op en beschermen de spieren. Ze zorgen er dus voor dat u een gezondere huid krijgt en dat u geen vormeloos lichaam krijgt, geen jojo-effect of geen roofbouw op u lichaam pleegt.

Het schepje Wonder Powder mengt u onder de RainShake. Dit is een voedingsbodem voor goede bacteriën in uw darm. Met een gezonde darm blijft u makkelijker op gewicht. Bovendien zorgt Wonder Powder (vezels) voor een betere verzadiging. De combinatie van de RainShake en het Wonder Powder zorgen ervoor dat uw lichaam de nodige voedingstoffen heeft en dat u niet snel opnieuw honger zal hebben.

Daily Boost is onvermijdelijk. Het bevat heel wat vitamines en enkele mineralen die ervoor moeten zorgen dat u niets tekort komt. Een bijkomend voordeel is dat Daily Boost een onmiddellijk effect heeft op de kwaliteit van de huid. Al na enkele dagen.

2. Fruit

Tijdens het Smart Nutrition Project is het de bedoeling dat u 5 maal per dag iets zal eten. Om 10 uur kiest u voor een stuk fruit. Het Smart Nutrition Project is geen dieet waarbij u in ketose gaat. Suikers kunnen dus in beperkte mate. Vandaar dat af en toe fruit eten in dit concept geen probleem is.

Het heeft de voorkeur om te kiezen voor bijv. 100 (tot 200 gram) gram aardbeien, rode bessen, frambozen, braambessen, bosbessen, rode bessen … deze bevatten heel weinig suiker. Een appel is natuurlijk ook een prima idee. Een banaan is dat net iets minder. En met een stuk fruit bedoelen we natuurlijk geen hele ananas.

3. Lunch

Tijdens het Smart Nutrition Project zijn alle groenten onbeperkt toegestaan. U begint dus best met uw bord te vullen met voornamelijk groenten. Hierbij moet u eiwitten toevoegen. Het stukje vlees / vis of een vegetarisch alternatief zijn dus verplicht. Doet u dat niet, dan dient u bij de salade een extra RainShake te drinken.

Er is 100 gram vlees toegelaten of 150 gram vis. Vis bevat minder eiwitten dan vlees per 100 gram. Daarom mag u dus iets meer vis dan vlees. De bedoeling is om 20 gram eiwitten binnen te krijgen. Vlees en vis zijn altijd zo goed als koolhydraatvrij, maar kunnen wel heel wat calorieën uit (slechte) vetten bevatten. Spek spant hier de kroon.

Tot slot mag u wat goede koolhydraten toevoegen. Als u kiest voor het Smart Nutrition Project ipv. The Rain Diet, dan is het beter dat u wat koolhydraten gebruikt. Dit is immers geen ketose dieet en het volledig ontbreken van koolhydraten zou voor een extreem hongergevoel kunnen zorgen. Wilt u alle koolhydraten bannen, dan kan u beter The Rain Diet volgen.

4. Snack (1x RainShake)

Het 4-uurtje is de tweede ‘snack’ tijdens het Smart Nutrition Project. Het helpt om snoepen voor het avondeten tegen te gaan. Een RainShake en een schepje Wonder Powder zijn de ingrediënten.

Het helpt om ‘s avonds minder te eten. Bovendien geven we zo het lichaam frequent wat eiwitten (maar nooit teveel in één keer) waardoor u beter afvalt en uw lichaam mooi in vorm blijft.

5. Avondeten

Het avondeten bestaat voornamelijk uit groenten. Pas de mediterraanse eetwijze toe en begin met een klein slaatje voor de eigenlijke maaltijd. Of ga voor de gewoonte van hier en drink eerst een grote kom magere verse soep. Vul vervolgens het bord met een hele hoop rauwe, gestoomde, gekookte of gebakken groenten. Laat nog een heel klein plaatsje over voor 100 gram mager vlees, 150 gram magere vis of een vegetarisch alternatief.

Om de salade op smaak te brengen is het toegelaten om een minimum aan nootjes, stukjes fruit of kleine stukjes kaas toe te voegen. Let op met dressings en mayonaise. 1 eetlepel per dag van deze caloriebommen is voldoende.

Voor wie dat wenst kan 2 tot 3 uur na de avondmaaltijd nog een stuk fruit eten als dessert.

Verder zijn koolhydraten bij de avondmaaltijd NIET toegestaan. Het aardappeltje, de boterham of het bolletje rijst was enkel voor ‘s middags voorzien.

Related Projects
Contacteer ons

U kan ons steeds telefonisch bereiken tijdens de openingsuren op het nummer 016 22 07 95 of via dit contactformulier. Graag tot ziens.

gerecht5bshutterstock_170866739_1